Reageren op een woning van Woonservice. Zo werkt het via Thuiskompas

We krijgen regelmatig vragen over hoe het verder gaat als je via Thuiskompas reageert op een huis van Woonservice. Hieronder leest u wat er gebeurt. 

Hoort u niets?

Helaas, dan staat u niet op plek 1.

U staat op plek 1

U krijgt dan een voorlopige aanbieding van ons. Wilt u de woning niet huren? Geef dit binnen 3 werkdagen aan ons door. Dit doet u via Thuiskompas. Log in op uw persoonlijke pagina bij Thuiskompas. Ga naar de woning en kies 'Weigeren'.

Let op! Reageert u niet of te laat? Dan zien we dit als weigering. We blokkeren uw inschrijving dan voor 3 maanden.

U wilt de woning huren

Wij hebben dan een aantal gegevens van u nodig om te kijken of u in aanmerking komt voor de woning. In de mail die u van ons ontvangen heeft staat precies welke documenten dit zijn. Binnen 5 werkdagen voegt u deze documenten toe aan uw persoonlijke pagina op Thuiskompas.

U kunt al een afspraak maken om de woning te bekijken. Dit doet u met de huidige huurder. Deze gegevens vindt u in uw persoonlijke pagina op Thuiskompas. Is er geen huurder meer? Dan belt u met onze klantenservice om een afspraak te maken voor een bezichtiging.

Wij controleren alle documenten en u hoort binnen 3 werkdagen van ons. Voldoet u aan de voorwaarden? Dan is de woning voor u. U krijgt dan een mail met de bevestiging.

Huurcontract en sleutels

We nemen contact met u op om het huurcontract te ondertekenen. En de sleutels aan u te overhandigen. Een week nadat het contract is ingegaan betaalt u de eerste verhuurnota.